گزارش هجدهمین مجمع بین المللی علوم انسان شناسی و قوم شناسی

در سال جاری، مجمع بین المللی علوم انسان شناسی و قوم شناسی، هجدهمین کنگره خود را با همکاری انجمن انسان شناسی برزیل از 16 تا 20 ماه جولای 2018، در شهر فلوریاناپولیس در دانشگاه سانتا کاترینا برگزار کرد. عنوان کلی کنگره “دنیای برخوردها: گذشته، حال و آینده” بوده است و 3 هزار نفر از 94 کشور برای حضور در این کنگره نام نویسی کرده  و1621 نفر حضور بهم رسانیدند، 978 نفر از برزیل و 478 نفر از کشورهای دیگر.
در این کنگره برنامه هشت سخنرانی ویژه، هشت جلسه عمومی و بقیه جلسات عادی یا بوسیله سی و دو کمیسیون علمی مجمع برنامه ریزی شده بود و یا بصورت آزاد پیشنهاد شده و برگزار شدند.
زبان کنگره رسما انگلیسی، پرتغالی و اسپانیولی بود، و این انعکاس انسان شناسی برزیل بود که می خواست استقلال خود را از سلطه انسان شناسی امریکایی، چنانچه سخنرانی پروفسور کابنگا مونانگا آن را بخوبی نشان داد. سخنرانی های ویژه و هشت جلسه عمومی بصورت همزمان ترجمه می شدند، اسپانیولی هم زبان رسمی بود، زیرا می خواستند کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی بتوانند حضور فعال داشته باشند.
بغیر از این جلسات، هیجده فیلم قوم نگارانه، سی و پنج نمایشگاه عکس و پوستر، یک نمایشگاه کتاب با حضور نویسندگان و یک نمایشگاه دایم صنایع دستی بوسیله تولیدکنندگان بومی فعالیت کردند.
در انتهای همه کنگره ها برای رای دادن به کشوری که خواهان برگزاری کنگره در کشور خود می باشد سخنرانی و ارایه فیلم از محل برگزاری صورت می گیرد. امسال رقابت بین هندوستان و کرواسی بود و هندوستان با رای قاطع برنده شد و برگزار کننده کنگره در سال 2023 خواهد بود.
امسال برای اولین بار مجمع بین المللی علوم انسان شناسی و قوم شناسی جوایزی به انسان شناسانی که به این مجمع خدمات ویژه ارایه داده بودند اهدا کرد و از هشت جایزه امسال، یکی از آنها به راقم تعلق گرفت که نه تنها در زمان معاونت و معاونت ارشد بلکه در پایه گذاری کمیسیون انسان شناسی خاورمیانه و راه اندازی جلسات منظم سالانه موفقیت شایان توجهی داشته است. این کمیسیون یکی از هشت گروه برگزار کننده “جلسه عمومی”  با عنوان “کارآیی انسان شناسی در تحقیق و تحلیل وضعیت کنونی خاورمیانه” بود و بغیر از راقم، چهارتن از اعضای کمیسیون از کشورهای اتریش، نروژ، لهستان و برزیل هم در جلسه سخنرانی داشتند. این محققان بصورت فردی نیز جلساتی را برگزار کردند که اطلاعات آنها در این وبسایت قابل مشاهده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 12 =

slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan