تقدیر از دکتر سهیلا میرشمس شهشهانی به مناسبت روز اهل قلم

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب به‌مناسبت روز قلم عصر دیروز یکشنبه ۹ تیر به دیدار سهیلا میرشمس شهشهانی رفت. در این دیدار مهرداد عربستانی انسان‌شناس و عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران نیز حضور داشت.
حسینی‌پور در این دیدار گفت: جامعه باید از وجود محققان و شخصیت‌هایی چون شما استفاده کند. تنوع اقوام در ایران زیاد است. در طول تاریخ اقوام از نظر سیاسی تا قبل از انقلاب اسلامی با حکومت مرکزی همیشه درگیر بودند اما جنبه مثبت اقوام ایرانی خیلی دیده نشده است. اطلاعاتی که شما در مورد اقوام دارید بسیار ارزشمند است؛ پیشنهاد می کنم با این اطلاعات ویکی اقوام ایرانی را درست کنید. همچنین بنیاد مد و لباس اسلامی ایران باید کتاب «پوشاک دوره قاجار» شما را مورد استفاده و حمایت قرار دهد.
وی پس از بازدید از کتابخانه این محقق و پژوهشگر گفت: پیشنهاد می‌کنم فرصتی فراهم شود تا محققان و پژوهشگران از این فضا و آثاری که فراهم کردید، استفاده کنند چرا که کل ایران در قالب این کتابخانه قابل مشاهده است.
دکتر شهشهانی نیز در این دیدار به زمینه فعالیت‌ها و پژوهش‌های خود اشاره کرد. وی در مورد چگونگی نوشتن و گردآوری پژوهش های خود به ویژه در مورد چرایی نوشتن کتاب «چهار فصل آفتاب؛ زندگی روزمره زنان عشایر اسکان‌یافته ممسنی» و شیوه تدریس موضوع اقوام به دانشجویان، توضیحاتی ارائه داد.
وی در مورد بخش های مختلف کتابخانه اش توضیح داد و گفت: در این کتابخانه، کتاب‌ها به تفکیک روستاها، شهرها و مناطق مختلف ایران دسته‌بندی شده‌اند و موضوعات مختلف ادبیات، تاریخ، کارهای مربوط به زنان و جامعه شناسی و … را شامل می‌شوند. در این کتابخانه، در مورد اقوام از مناطق مختلف اطلاعاتی مانند دیرینه شناسی، تاریخ، معماری، جنبه های مختلف فرهنگ جسمانی مانند هنرها، صنایع دستی و بازی‌ها را جمع آوری شده است که در  وبسایت اقوام ایرانی در حال بارگزاری است.
در پایان این دیدار نیکنام حسینی‌پور کتاب دو جلدی «تذکره الاولیاء» عطار نیشابوری را با مقدمه، تصحیح و تعلیقات محمدرضا شفیعی‌کدکنی و کتاب «بخوان؛ یادنامه عطا طاهری بویراحمدی» به کوشش امرالله نصرالهی و مهدی فاموری را به سهیلا میرشمس شهشهانی اهدا کرد.
برای خواندن متن کامل این خبر به لینک های زیر مراجعه کنید:

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan