فارس، کرمان، بزرگان (س)

فارس، کرمان، بزرگان، سعدالله کرمانی

وی کتابی به زبان فارسی به نام فتوح میرانشاهی نوشته است.

کردی، 237: 1388

فارس، کرمان، بزرگان، سید ابراهیم موسوی سیرجانی

نام و نسب کامل تر وی سید ابراهیم بن یعقوب موسوی خراسانی سیرجانی است. وی از فقهای شیعه بوده و کتابی دارد به نام التحفه الحسینیه و آن شرحی است بر بحث کتاب الصلاه از بدایه الهدایه اثر شیخ حر عاملی.

کردی، 238: 1388

فارس، کرمان، بزرگان، سید جلال الدین کرمانی

وی ظاهراً از علمای حنفی مذهب ساکن در قلمرو و دولت عثمانی و منسوب به کرمان بوده است و به نظر می رسد از خاندانی ایرانی و کرمانی بوده باشد که به آن دیار کوچیده اند. کاتب چلبی از او به نام جلال الدین السید الکرلائی الکرمانی نام برده و گفته است که وی دارای کتابی است به نام الکفایه و نام کامل کتاب او الکفایه فی شرح الهدایه می باشد.

کردی، 240- 239 : 1388

فارس، کرمان، بزرگان، سید طاهر الدین بلمی

وی بنا بر مشهور پسر شمس الدین بمی عارف روزگار تیمور و شاهرخ بوده است. سید طاهر الدین گویا خود را از مریدان شمس الدین دانسته ولی از نسبت خود با وی سخنی به میان نیامده است. وی همچنین مرید شیخ زین الدین خوافی و از خاندان سادات بم بوده است. مولف رساله معروف بم نامه است که این کتاب هم اینک مفقود است. درباره مقامات سید طاهرالدین کتابی نوشته شده که به اهتمام ژان اوبن فرانسوی به چاپ رسیده است. او سرانجام در کنار فرار پدرش کشته شده و قبری بسیار قدیمی در بنایی نسبتاً جدید در داخل بم بدو منسوب است که بر سنگ آن تاریخ 840 ق / 1436 م به عنوان سال وفات وی حک گردیده است.

کردی، 242- 241: 1388

فارس، کرمان، بزرگان، سینا کرمانی

نامش جواد پسر محمد علی معلم است. او در سال 1297 ه.ق/ 1879 م. در کرمان متولد شد و در نزد دانشمندان آن تلمذ کرد و در شعر فارسی و عربی و خط مهارت یافت. ارجوزه ای از او در نحو عربی همراه الفیه ابن مالک در کرمان به سال 1329 ه.ق به تصحیح برادر کوچکترش احمد بهمنیار استاد دانشگاه تهران در تهران به چاپ رسیده است. او در 1336 ه.ق در کرمان درگذشت. بسیاری از اشعار او نزد شاگردش سید محمد هاشم کرمانی در تهران موجود بوده است.

کردی، 243- 242: 1388

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan