فارس، سده (خمینی شهر)، هنر، فیلم مستند

فارس، سده (خمینی شهر)، هنر، فیلم مستند، “دستهای سنگی ”

نام کارگردان: محسن امیریوسفی

زبان: فارسی

زیرنویس: انگلیسی

زمان: 24 دقیقه

سال تولید: 79 – 1378

موضوع: مرگ، تدفین، پیرمرد مرده شور

فیلم که در استان اصفهان تصویر برداری شده، به زندگی و مرگ و اعتقادات مسلمانان به حیات پس از مرگ و روز و شب بعد از مرگ در قبر می پردازد. در کنار داستان اصلی فیلم که زندگی پیرمرد مرده شوری است که بیمار شده و احساس می کند به زودی خواهد مرد.

در این فیلم با کفن کردن و طریقه کامل شستن و مناسک و اعتقادات راجع به مردگان و طریق خاک سپاری و سوگواری آشنا می شویم همچنین در فیلم با پیرمرد و شخصیتش آشنا می شویم و شاهد پدیدارشناسی مرگ و درد دل ها و گفتگوهای پیرمرد با خدا و دوستان و همکارانش هستیم که می خواهد مقدمات مراسم خاکسپاری خود از قبیل خریدن قبر و سنگ و شستشو (غسل) را انجام دهد. معماری و محیط قبرستان را نیز می بینیم و نواهایی که در آن ذکر می شود را می شنویم.

فیلم از تدوین، کارگردانی و فیلمبرداری خوبی برخوردار است.  فیلم، معماری خانه ها و کوچه های شهرستان کوچکی در استان اصفهان را نمایش می دهد. همچنین، فرهنگ شیرین زبانی و حاضرجوابی اهالی این شهر نیز معرفی می گردد، فرهنگی که گفتگو یکی از ارکان اصلی آن است.

در پایان فیلم، پیرمرد خود غسل خودش را انجام می دهد و خود را کفن پوش می کند. در شب و در نمای آخر، پیرمرد در مرده شور خانه، هنگام صبح و تابیدن آفتاب دیده می شود.

فارس، سده (خمینی شهر)، هنر، فیلم مستند، “کاروان”

نام کارگردان: محسن امیریوسفی

زبان: فارسی

زمان: 29/15 دقیقه

موضوع: عزاداری محرم، شبیه خوانی، تعزیه

به ما در تکمیل اطلاعات این قسمت کمک کنید

ارسال اطلاعات
slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan