معرفی مجلات فرهنگ و انسان

هدف از انتشار مجلات  انسان شناسی و پس از آن فرهنگ و انسان که طی سالهای 1380 تا 1391 در قالب 17 دوفصلنامه و 6 مجله ضمیمه منتشر شدند، شناساندن هر چه بیشتر این رشته علمی و کارآمد و جذاب بوده است.
در این مجله ها، مقالات نظری در دو زمینه مهم ارائه شدند: نظریات پایه گذاران انسان شناسی و نظریات جدید این رشته. بغیر از اینها، به معرفی جایگاه این رشته در کشورهای مختلف پرداخته شد و به صورت تطبیقی نشان داده شد که کشور ما از این نظر در چه وضعیت ویژه ای قرار دارد. تلاش و تمرکز این مجلات، کمک به گسترش و پیشبرد این رشته در کشورمان بوده است که با ارائه مقالات و کتاب هایی که از جنبه نظری و یا از لحاظ گردآوری موضوع برای انسان شناسی ایران میشد حائز اهمیت بوده باشد، و در مجله ها هر بار مصاحبه ای با صاحبنظران ارائه شده بود.
در شماره های مختلف این مجله ها، فهرست کتاب های فارسی منتشر شده در زمینه انسان شناسی، اعم از تالیف و ترجمه و همچنین فهرست رساله های دکتری انسان شناسی موجود در ایران ارائه شدند. مقالات چاپ شده در این مجلات در چارچوب رشته انسان شناسی ارائه شده و برای خوانندگان فارسی زبانی که به تحقیقات انسان شناسی در ایران و جهان علاقه مند هستند بسیار جالب توجه بوده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

slot deposit 10 ribu
slot deposit qris
spadegaming
pg soft
habanero
cq9
slot garansi kekalahan